09 Tem 2019

Başarı İçin, Sürekli Gelişim için; KAIZEN

0 Yorum

Sürekli iyileştirme (Kaizen), iyi yönetimi yönlendiren temel bir kavramdır. Yıllar içinde geliştirilmiş ve kullanılmış yönetim felsefelerini, teorilerini ve araçlarını bir araya getirmiş tek bir kavram altında toplamıştır. Sürekli iyileştirmenin temelinde; proseste özellikle işçiler tarafından gerçekleştirilen sürekli, küçük iyileştirmeler yatar. Sürekli iyileştirme prosese öncelik verir, kişilerin prosese yönelik çabalarını destekleyen bir yönetim sistemidir. Hiç bir işlem, hiç bir akış  küçük bir iyileştirme yapılamayacak kadar mükemmel degildir. İyileştirme olanaklarının araştırılması  herkesin, özellikle de o işte çalışanların görevidir.

Kaizen’in (7) prensibi

  1. Problemi kabul edin.

    2. Çok para gerektirmeyen projeleri seçin.

    3. Önce “bizim” problemlerimize bakın,  ”onlarinkine” degil

    4. Tek ölçü ekonomik çıkar olmamalıdır.

    5. Önceliği saptayın. Projeyi kalite, maliyet, dağıtım vs. ilkelerine dayalı olarak yürütün.

    6. Planla, uygula, kontrol et, önlem al (PUKÖ) çevrimini izleyin

    7. Doğru çözüm araçlarını kullanın.

Sürekli iyileştirme prosesinin kaynağı Kaizen felsefesidir. Sürekli iyileştime prosesi; düşünce ve davranış olarak çalışan herkesin, her durumu tartışmaya açması ve sonra bunu iyileştirmenin  yollarını aramasıdır. Bu felsefieyi tanımak, organizasyonunuzu bu felsefeyle ilerletmek istiyorsanız bizi arayın.

[yukarı]
Bize Ulaşın

Şu an dışarıdayız mesaj gönderiniz en kısa zamanda geri dönüş yapılacaktır.

Questions, issues or concerns? I'd love to help you!

Sohbete giriş için tıkla