25 Mar 2020

İş Dünyası Z kuşağına Hazır mı?

0 Yorum

İş Dünyası Z kuşağına hazır mı?
Gelişen küresel düzenle birlikte, dünyanın değişmesi, gelişmesi internetin hayatımıza girmesi hemen hemen her şeyin yenilenip kolaylaşması 2000 yılından sonra doğan, büyüyen neslin farklı bir konuma evrilmesine neden olmuştur.
Bu Z kuşağı. Peki iş dünyası hazır mı?
Z kuşağı özelliklerinden en belirgini onların internetle, teknolojiyle büyümeleridir. Milyonlarca yazılım hilesi, tabletler, bilgisayarlar ve en önemlisi neslin önüne geçen akıllı telefonlar… Şimdilerde artık onlar @eğitimini internet üzerinden almaya başladı..
Onlar @intersosyal meydanda yaratıcılığını geştirir ve inovatif olurlar…Bütün bu teknolojik figürler @Z kuşağını sosyal ve bilimsel açıdan öne taşır. Bireyler farklı @eğitim sistemleri içerisinde harmanlanır, donanım sahibi olurlar fakat son tahlilde bireylerin kazandıkları donanımlar onları mutlu etmek yerine gerginleştirir, tatmin etmez ve sonunda ortaya çıkan mutsuzluk kendisini gösterir.
Özellikleri nelerdir?
Z kuşağının temsilcilerinin hızlı ve analitik düşünme yöntemleri üst düzeydedir. Bu özellikler bireysellikten öteye geçmez, ekip çalışmalarına yatkın değillerdir. Kendilerine olan güvenleri çok yüksektir. Doğru mentorlük ile başarılı projeler çıkarabilirler.
Bağımsızdırlar, özgürdürler, onlar için mümkün olmayan hiçbir şey yoktur. TV reklamlarında sık sık karşımıza çıkan @ımpossible ıs nothing (hiçbir şey imkansız değildir) tarzı sloganlar da direkt Z kuşağına hitap eder.
Z kuşağı; toplumsallaşmadan ziyade bireyselleşmeyi önemser. Talimatlar, prosedürler kısaca kurallar, zaman harcanan rüyalardır, onlara göre değildir. Çoğunun hayalinde anne ve babalarının, akrabalarının işlerini yapmak değil kendi serüvenlerini çizmek vardır. Geçim sağlanan işler onlar için günlük sıkılma serüveninden başka bir şey değildir. Çaba harcanan, özveri gerektiren işler onlara göre değildir.
İş dünyası ne yapacak? Birlikte nasıl çalışacaklar?
Geçmişteki azla yetinmeyi bilen ve otoriteyi sorgusuz sualsiz kabul eden çalışanların yerine bilgili, azla yetinmeyen, her şeyi sorgulayan, beklentileri ve ihtiyaçları bitmeyen ve kendine zaman ayırmayı önemli bulan yeni nesil bir iş gücü ile karşı karşıyayız. Başarısının, çalıştığı saatten çok yaptığı ve ortaya çıkardığı işler ile değerlendirilmesini talep eden Z kuşağı için maddi tatmin kadar manevi tatmin de oldukça önemli. Büyük ve küresel firmalar bu anlayışla harekete geçerek ofis ortamlarını yeniden dizayn etmeye başlıyor. Kısaca Z kuşağı dijital süreçlere son derece hâkim olmalarıyla iş hayatının dinamiklerini değiştirecek gibi görünüyor.
Yapılan araştırmalar, özgür ruhlu Z kuşağının yüzde 70’inin kendi işini kurmak istediğini gösteriyor. Hiyerarşiden hoşlanmayan bu kuşak, @girişimciliğe ve @inovasyona yatkın, kendine güvenen, hedef odaklı, dinamik ve gerçekçi bir nesil. Otorite onlar için kendileri..
Bu nedenle yeniliklere açık olan bu kuşağın çalışma şartları, çalışma ortamı çok daha farklı olabilecek. Y kuşağından itibaren aslında alışmaya başladığımız esnek çalışma şartları ve ortamları, Z kuşağı için daha da artarak devam edecek. Ve bugün geldiğimiz noktada @corona bize bunu açıkca gösterdi. Organizasyon yapıları ve hatta belki de tek bir yere bağlı çalışma şekilleri değişip daha özgür çalışma koşulları mümkün olabilecek. İş dünyası imkanları sağlayacak, dürüst olacak, yeteneği besleyecek, kendini doğru ifade edecek ve özgür bırakacak…

[yukarı]
Bize Ulaşın

Şu an dışarıdayız mesaj gönderiniz en kısa zamanda geri dönüş yapılacaktır.

Questions, issues or concerns? I'd love to help you!

Sohbete giriş için tıkla