10 Nis 2020

COVİD-19 ticari hayatı değiştirecek

0 Yorum

Covid-19 salgını, oluşturduğu sağlık tehdidinin yanı sıra etkisi küresel ölçekte hissedilen ticari sorunları da beraberinde getirdi. Düne kadar online toplantıya kimseye kabul ettiremezken, şimdi hepimiz toplantı saatine uyuyoruz ve daha verimli toplantılar yapıyoruz..
COVID-19 pandemisi ile birlikte, tüm toplum ve tabii ki çalışma hayatı bir uyum sürecine girdi. Bununla birlikte #kurumsal hayatın aktörleri olarak; pek alışık olmadığımız yepyeni sorular ve sorunların yanıtlarını ve çözümlerini aramaya başladık. Kısa vadede mücadelemizi verirken, uzun vade açısından kendimize canımızı yakan ama önemli dersler çıkardık. Bu süreç şirketler ve çalışanlar için kuşkusuz geleceğe dair değişiklikleri elzem kılıyor…Altı ana başlıkta COVID-19’un çalışanlara ve çalışma hayatına olası etkileri altık hepimizin ortak görüşü olduğunu biliyoruz.
1. Hareketlilik
2. Uzaktan Çalışma
3. Dijital İşgücü
4. Çalışan Deneyimi
5. Motivasyonu
6. Çalışanın İş Garantisi ve Sürekliliği
• Telafi izni • Ücretli izin • Ücretsiz izin gibi izin düzenlemeleri • İş akdi feshi • Hastalık masraflarının karşılanması
7. Kapsayıcılık
8. Online toplantı yönetimi
9. Dijital çağı yakalamak

Böylesi bir zamanda ekonominin durmaması ve devamlılığı önemli ancak üretim yapan şirketlerde beyaz yakanın evden çalışma modeline geçmesi, mavi yakanın ise üretimi sürdürmek adına fabrikalarda çalışmaya devam etmesi hem “ayrımcılık” kavramını akıllara getiriyor; hem de şirketlerin birçoğunun geleceğin çalışma modeline hazırlıklı olmadığını gösteriyor.
Virüsün insan ayırt etmeden bulaştığı ve hasta ettiği de gözden hiçbir zaman çıkartılmamalıdır. Çalışanlarına mümkün olduğunca eşit hakları sağlayan şirketler, bu dönemde odağı üzerine toplayacak ve belki de ilerisi için tercih edilme oranını artıracaktır. Kurumsal aidiyeti artıracak kurumsal imajı sağlamlaştıracaktır.
Bu anlamda şirketlerdeki hem iç iletişim çalışanlarla en doğru şekilde yapılmalı hem de dış iletişim için doğru cümleler seçilmeli ve şirket imajını koruyacak bilgilendirme topluma yapılmalıdır. Birçok doğru veya yanlış haber ve bilginin de hem sosyal medya hem de televizyon vb. iletişim kanallarında böyle bir süreçte her zamankinden daha da çok aktığını şirketler gözden kaçırmamalı, iletişim kanallarını sıklıkla kontrol ederek en doğru hamleleri atmalıdır. Şirketlerin iletişime yaptıkları yatırımlar arasındaki fark burada ortaya çıkacak, kendini doğru ifade eden, çalışanına sahip çıkan şirketler değerlerini ortaya koyacaklardır.
Hepinize sağlıklı günler dilerim.

[yukarı]
Bize Ulaşın

Şu an dışarıdayız mesaj gönderiniz en kısa zamanda geri dönüş yapılacaktır.

Questions, issues or concerns? I'd love to help you!

Sohbete giriş için tıkla